tisdag 10 januari 2012

Nytt år och Nya möjligheter och Lite tid över


 Jiisses vad tiden går!!! det här med att få tid över till att blogga har inte varit lätt, men jag har jobbat ganska så intensivt sedan efter jul, Nyårsafton var jag ledig men fortsatte i snabb takt att jobba fem dagar på det började kl sju nyårsdagens morgon, tur att man firar lugna nyårsaftnar nuförtiden. Trots det så har jag hunnit göra lite nya saker jag har en arbetskamrat som fyller 50 och jag erbjöd mig att göra hennes grattiskort och så här blev det
Jag har använt Maja Designs fina papper ska vi ta en fika, ruggat kanterna och distressat dem. Rev upp ett hål i det översta pappret och rullade kanterna, bostäverna har jag stansat ut och embossat dem i guld. använde även en stämpel med änglavingar från Reprint och stämplade över pappret


Här har jag spart pappersformen från en pralinoch satt en bruntonad ros i den piffade till den med guld och koppar vax urtjusig blev den

Även under den stora lila pappersblomman sitter ett brunt pralinpapperoch i den en tygros,
övrigt en fjäril från MS och lite fler rosor runt det rivna hålet


Insidan har jag stansat ut med spellbindersvitt i mitten att skriva på och en ram av samma papper som på framsidan en liten tygros fick sin plats i en kanten.  Texten har jag stämplat och embossat i guld
Hoppas att hon gillar detta ska överlämnas på lördag så just nu är det mycket hysch hysch. 


I sommras var jag kontakt familj till en ung mamma som var gravid med sitt andra barn
jag fick förmånen att följa med henne till förlossningen när det var dax. Denna tjej har jag hållit kontakten
med sen hon flyttade 20 mil bort. Hon firar sin första födelsedag i ett nytt hemland på lördag och det här kortet ska jag skicka till henne. En underbar människa som jag önskar allt gott i framtiden
Det var första ängla kortet som jag har gjort och jag har använt mig av de fina pappren från Tim Holtz Vintage Shabby som jag fick av min älskade son i Julklapp han har nog inte sett sin mamma så glad någon gång :))


Stämplade texten med vintage photooch spets runt bilden en rosett med vackert band från Filipinerna


 blommor i ljuva pasteller

Ja det här var en beställninng till en liten tjej , visst är de söta de här klänningskorten


bokstäverna utstansade och färgade med stämpelfärger och sedan crackel accsent på dem
en metallcharms från ett klädesplagg fick också plats.



Den här underbara bandet kommer från Filipinerna.
Nu väntar jag med spänning på att min syster och hennes familj ska komma hem därifrån
i slutet på Januari då har hon handlat nya band till mig
Ha en bra kväll hoppas att det inte ska dröja lika länge innan tiden räcker till igen för mig
Jag har gjort ett par burkar som jag tänkte visa här
Mona


3 kommentarer:

Lisan sa...

Oj så fina gratulationskort och känningskort du har gjort. Jätte skoj att jag kunde inspirera till tomtarna. Har du inte ett litet fotobevis på det hela. Var min beskrivning på hur man gjorde dom till bra hjälp? Alla mina julsaker är borta nu uton tomtarna. Dom står på trappan och alla som går förbi tittar väldigt mycket på dom. Kunde nog haft en beställningslapp där till nästa år hi,hi. Ha det så bra, kramis Lisan

Mona sa...

Hej Lisen försökte lämna en komentar på din blogg men det gick inte alls i kväll hoppas att du kan se den här.Tyvärr har jag inget bildbevis glömde fotografera honom. Du förklarade bra och jag använde mig av samma hönsnät som jag har haft till min mossgran tidigare år jag hade gjort den i en större kon och en mindre kon som jag stoppade in i den större för att den skulle bli stabilare jag blev jätte nöjd med honom.

Iffa ...... sa...

Vilka underbara färgkombinationer!! Jag har gett dig en Award, se min blogg =)
Kram Iffa