onsdag 14 mars 2012

Solig lördag och en mosskatt

Hej på er igen!

I lördags  hade vi underbart väder på förmiddagen och passade på att vara ute och pyssla
Vi hade förberett oss tidigare under veckan och varit i vår skog och plockat mossa på stenarna tillsammans med hundarna.  
Sagt och gjort soligt väder och en plats att stå på där det var lite lä för vinden gjorde att man kände riktiga vårkänslor. Så här blev vårt resultat
Den här katten brukar jag göra varje vår och sätta i en gammal tvättgryta som jag har vid vägen innan det är dags att fylla den med vårblommor. Årets katt fick ett fint röd och vit prickigt band runt halsen. Det brukar bli en del diskussioner mellan grannarna om det liknar en katt eller om det är en nallebjörn istället undra om dom inte kommer att säga att i år liknar den en räv istället.
 Döm själva

Ha en bra kväll
Kram Mona



11 kommentarer:

Lena sa...

Hej Mona!
Kära nån vilken söt katt. Blir en fin prydnad i trädgården. Jag har aldrig sett en sån här mosskatt. Men, vad gullig den är. Ha det gott. Kram Lena

Elisabet sa...

Jättegullig räv-katt :)
Kommer att bli så söt i trädgården.

Gillar alstret i ditt förra inlägg mycket. Så vackra färger.

Cath. sa...

Men åh, så fin! Jag tycker då det liknar en katt! Vilket roligt pyssel! Måste prova nån gång! Fast jag tror jag börjar med något enklare, ett hjärta eller så...
Kramar och trevlig helg!

Iffa ...... sa...

Men vilken talang du har!! Superfin! Tycker det är både katt och räv =))) Var roligt det måste vara att kunna göra en sån här och få ha den framför sitt hus varje dag och titta på när man kommer hem.
Vad kul att du vill vara med i min blogcandy! Ja, jag har allt saknat dina kommentarer, hihi. Hoppas allt lugnat ner sig för dig, jag tycker det är så kul att läsa dina kommentarer hos mig =)
Ha en underbar helg!!
Kram Iffa

Lisan sa...

Men ojdå, här görs det mosskatter med. Ja mossa är skoj att jobba med. Tänk så mycket fint man kan göra. Denna katt var jätte söt. Ha det så bra, kramis Lisan

Cornelia sa...

Vilken läcker moss-skapelse! Jättefin!

Annelie sa...

Hej Mona!
Nu har jag kikat runt här inne hos dig en god stund & jag måste säga att jag är väldigt glad att du har hittat in till mig så att jag fick chansen att hitta hit till dig :) - så mycket kreativa & fina alster du bjuder på!
Måste nog ta en sväng till innan jag går :)

Tack för titten & snälla ord inne hos mig!
Kram Annelie

Tinas pysselblogg sa...

oj va fin katt!

Har tittat runt i din blogg o va mycket snyggt du gör:)

Mvh Tina

Iffa ...... sa...

Tack, vilken snäll och fin kommentar du lämnade =) Du har nog rätt, man hittar nog sin stil tillslut men samtidigt är det nog viktigt att gå ifrån den ibland och göra annat så man får en lite kick!
Ha en underbar helt i det ljuvliga vädret!!
Kram Iffa

Lilla Pyssel Inger sa...

Gosses vad du är duktig gillar din mosskatt super mycket vilken trevlig sak att kunna göra:)
Tack snälla för en jättetrevlig idé och fin inspiration som du delar med dig av:)

Å du vet man kan dekorera en Nobless ask även om den är tom man kan ha den till annat blink blink :)

Vilka trevliga ord du hade lämnat kvar om mina Nobless askar blev JÄTTEGLAD ska du veta:) TUSEN TUSEN TACK :)

Önskar dig en riktig trevlig lördag /helg och hoppas att solen lyser på dig:)

STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

http://scrappingmedinger.blogg.se

Karin sa...

Hej Mona!
Vilken fin mosskatt! Låter som en trevlig tradition att göra en varje år. I skogen finns mycket fint att pyssla med.
Ha en bra vecka!