fredag 28 september 2012

Altrad bricka och en vinst

Hej Igen!
Nu blev det snabbt mellan inläggen, för flera år sen så höll min mamma på med decopage och det gjorde hon på mest krukor. Den här brickan har jag haft länge och den började bli så ful så jag har sparat servetter och tänkt att decopage skulle det bli på den här , men när det väl kom till kritan så blev det med papper istället. Brickan målade jag vit och sandpapprade bort lite färg stämplade massor på pappret med faded jeans och vintage photo använde bla flera textstämplar från Pysseldags.  


använde även min kaffemugg till stämpel :)


 Från en gamal diktbok av J.O.Wallin rev jag ut dikt verserna distressade och klistrade fast dem på kanten av brickan  lät det gå runt vid handtagen sprayade över stämparna med fixativ och klarlackade den till sist så den ska tåla att torkas av. Ett himla roligt projekt som äntligen blev av att jag gjorde


Min första vinst
Den här prylväskan vann jag vid en utlottning som En liten butik i Mörum hade om förvaringstips.
Jag skickade in mitt tips om bandförvaring. Jag brukar aldrig ha tur så jag blev jätteglad.


Blir perfekt att packa i när man ska iväg på någonting
Ha en riktigt trevlig helg
Många Kramar Mona



8 kommentarer:

bili sa...

Brickan blev riktigt snygg och användbar med lack på :) Grattis till vinsten, en praktisk sådn. Trevlig helg. kram bibbi

Elisabet sa...

Grattis till din vinst! Ser mycket användbar ut.

Vilket snyggt slutresultat du fick med brickan!
Supersnyggt.
Tack för ide´n!
jag är ute efter ett snyggare brödfat och fick ett uppslag nu.

Kram!

Marita Johansson sa...

Vilken tjusig bricka och vilket bra pris.
Stort GRATTIS

Trevlig helg

Cornelia sa...

Grattis till vinsten, och vilken fin bricka!

Önskar dej en riktigt trevlig dag i Örkelljunga idag!

Iffa ...... sa...

Hej!

Vad kul för dig GRATTIS till vinsten! Den ser jättesmart ut att ha som förvaring =)

Vad snygg brickan blev, superfint färgval du gjort och älskar den slitna looken!


Önskar dig en fin helg!
kram!

AngelicaS sa...

SNYGGT!!
Jättefin bricka, kul med något man kan ha användning för. Måste nog köpa mej en kaffefläcks stämpel, så snygg!
Ha det gott!

Stephi sa...

vad fin den blev.
Smart att göra en makeover..
Grattis till vinsten, perfekt att ha.
Måste passa på att ge dig massa beröm för ditt kort här under. Riktigt läckert blev det.
Ha en fin vecka.

Lene sa...

Hej Mona.
va kul att du tittade in, jag är lite dålig på att blogga just nu, men blev glad att du skrev en mommentar! Så mycket fint du gjort sen jag var här senast. Tjusig bricka och grattis till vinsten!
Ha en bra dag vännen!
kram Lene