fredag 5 oktober 2012

Choklad och kort

Hej
 tänkte bara visa vad jag knåpade ihop härom dagen
ett kort med papper från Prima Romance Nouel 6*6 paper stack
och ett chokladask med samma papper choklad asken blev lite åt det manliga hållet och kortet blev väldigt romantiskt

Underbara papper blev föräskad direkt.
Pärlbandet har jag srättat loss från ett linne för flera år sen, klockan är en 3d stickers


Hade igentligen inte tänkt att det skulle bli några blommor på det här kortet eftersom där redan var så mycket i mönstret men jag tyckte att det blev alldeles för platt och såg så konstigt ut så det blev rejält med blommor ändå + pärlor från ett gamalt halsband
 
Insidorna blev så här ett pyttelitet kuvert med en mimitag i



Ja så här blev asken massor med lager på lager kletat och kladdat med färg på wellpappen i bakgrunden
 
Enda blomman här blev en i metall ovanpå kugghjulen
 
Ny stämpel från pysseldags  tyckte att de passade in här
lite stickles runt alla kanterna på papperna

I morgon så ska jag iväg och prova på att tova med ull har länge velat göra det och så fick jag det i present en dag med mamma och syster. Lovar att visa vad jag har åstadkommit här på bloggen senare 
Ha nu en härlig helg här is Skåne skiner solen från klarblå himmel
Kramar Mona
 

 

8 kommentarer:

bili sa...

Vackert kort och snyggt med "draperi"bandet längst upp. Snyggt med blomdekorationen. Chokladasken blev läcker. Blev himla snyggt med kugghjulen, pappret och de fina textstämplarna till. Dom är både snygga o användbara. Önskar dej en skön helg o ha det så kul på tovningen. kram bibbi

Iffa ...... sa...

Gokväll!

Härligt med sol....dock sa de på vädret att oväder är pågång till er, fy då.

Häftigt kort du gjorde. Det blev snyggt med blommorna till även fast det är ett mycket mönstrat papper!
fint att du ramat i cirkeln runt den snygga gamla skrivmaskinen =)

Chokladasken blev jättesnygg!! Så mycket roligare att få en ask på detta sätt än hur de annars ser ut =)

Vad kul att du skall få prova på det, ha det så jättekul!!!

Kram Iffa

Iffa ...... sa...

hej igen....glömde ju en sak =)

Tack för att du är så rar och tänkte på mig och gav mig den länken till "kortmakerska" =)
Såg inne på SS att det krävs en del jobb med det, 3 inlägg/mån och lite mer engagemang så jag känner att jag inte riktigt kommer hinna med det då mina barn, framförallt min son, tar det mesta av min tid...........men som sagt, STORT tack för att du tipsade mig och är rar och tänkte på mig!
Kram!!

Elisabet sa...

Riktigt läckert och snyggt!!! Gillar de upprivna kanterna på asken - det ger ett "ruffigt" men snyggt intryck.

Och visst kan man väl alltid få dit lite blommor ;)

Kram!

Cornelia sa...

Finfina saker du har gjort!
Choklad är alltid uppskattat... skulle gärna haft en bit eller två just NU! *S*

Var i Skåne bor du? Jag är född o uppvuxen i Vinslöv, mellan Hässleholm och Kristianstad... men bor ju numera i Norrland. Som det kan bli! *S*

Ha en skön söndag!

Pysselfröken sa...

Så snygga grejer du har skapat! Gillar särskilt den maskulina asken! Jättetuff!
Önskar dig en fin helg!

Cornelia sa...

Men Mona... det här är ju jättekul! Mina föräldrar bor kvar på Åraslövsvägen (ganska nära idrottsplatsen). Jag vet ju såklart på ett ungefär var du håller till... och inte nog med det, för jag är också "hästmänniska" i själ o hjärta. Det var på den vägen jag hamnade i Norrland, som instruktörselev på en ridskola här. Har jobbat en hel del i Vinslöv också, på ridhuset där. Men det är ju vääääääldigt längesen nu!

Härligt när världen krymper såhär!

Ha en skön söndag! I Norrland har vi regn och rusk idag.

Ulla sa...

Jätte fint kort med härliga färger.
Kram Ulla