måndag 21 januari 2013

En vinst och en tavla

Hej tänkte jag skulle visa vilken fin vinst jag fick från pysseltagen
De var jättesnabba så jag hade den här på ett par dagar, sen har ju inte jag vasrit så snabb att få fram kameran och fotat det.
Jag har just nu inte så mycket att visa här på bloggen eftersom jag håller på med en idé jag fick när jag hade värsta idétorkan och satt och tittade igenom alla mina scrapbooking tidningar. Jag har inte alla lösningarna ännu men det ligger framme så att jag kan gå och titta på det lite hela tiden.
Sen har det faktiskt varit roligt att sticka lite. Det började med babytröjan som inte blev klar till jul men nu är färdig, forsatte med ett par raggsockar ett par vantar sen ringde sonen och ville ha ett par sockar, blev klara idag och levererade 
När sonen vasr här idag kom jag att tänka på ett projekt som han och jag hade ett par sommardasgar för något år sen. 
Här kommer först bild på min vinst 


och ja sen får ni se......


Ja här var det många fina saker som kommer till nytta i mitt skapande

Ja det blev en tavla
Sonen ville ha en stor tavla som jag skulle måla till honom 1*1 m
men jag föreslog att vi kunde göra den tillsammans så så fick det bli
Ett par varma sommardagar för ett par år sen så målade vi denna ute på altanen
när vi var klara så signerade vi den båda




Det är lite synd att kameran inte återger färgerna riktigt bra
men visst är den rätt läcker

och vi var nöjda båda två

Ha en fortsatt skön vecka
Kramar Mona






9 kommentarer:

bili sa...

Roligt med vinst och så fina saker :) Gillar din/er tavla. Fina färger och riktigt snygg. kram bibbi

Lisan sa...

Wao vilken vinst. Inte illa. alltid skoj att vinna. Åh målar du med. Oj va du är flitig med mycket. Kramis Lisan

Elisabet sa...

Vilken fin vinst! Den kommer du att göra mycket roligt och snyggt med!

Och vilken superläcker tavla! Jätterolig idé att göra den tillsammans, tänk vilket fint minne ni fick.

Det kan vara roligt att gå emellan med annat pyssel än scrappen, jag har haft en period nu när jag broderat rätt mycket. Sen får man ett "scrap-flöde" med ny energi igen :)

Kram!

Iffa ...... sa...

Men vilken allkonstnär du är, målar tavlor, för jättefina kort och stickar!
Denna tavla ni gjort tillsammans är superfin, vilket fräckt och stilrent mönster ni skapat fram tillsammans.....och vad roligt att göra detta projekt ihop!!!
Vilken fin vinst du fick, där fanns det massa fint =)
Kram Iffa

Ulla sa...

Grattis till vinsten det är roligt att vinna jag vann från Strömstas scrap en massa blommor för ett tag sedan. Ja ibland kan man bli trött på scrapa då är det roligt att göra något annat. Wow så fin tavla så trevligt att ni målade den tillsammans supehäftig. Skall bli roligt att se vad för projekt du har på gång.
Kram Ulla

Stephi sa...

Oj vilken fin vinst, helt i min smak oxå.
Men så kul att göra tavlan ihop, den blev riktigt tuff!
Du e så go, tack för dina fina kommentarer hos mig. Det gör mig så glad.
Ha en fin vecka, kram

Karin sa...

Grattis till vinsten!
Vilken fin tavla! Vilket roligt projekt ihop med sonen!
Kram Karin

Iffa ...... sa...

Hej!
Här är inget vidare heller, fick gå hem från jobbet igår då jag fått feber, usch för att vara sjuk. Har hostat mig igenom natten, så jobbigt....och febern tar knäcken på en. Har i vart fall lyckats få iväg sonen till skolan och dottern att hämta en bettskena.
Den lilla nykomligen var så söt =) Låg dock och sov hela tiden när vi var där. Hade köpt en söt klänning och kofta som blev uppskattat ihop med det kortet. Fast killar säger jag =) Brorsan trodde det var ett kort i form av en bebis???!??? Han förklarade så fint med att huvudet var längst upp och sedan armar i mitten,haha!! Hur lyckas han =) Mamman till flickan såg dock direkt att det var en napp =)
Hoppas du börjat pyssla ihop något fint av din underbara vinst du fick här ovan!
Måste verkligen berömma er tavla igen, den är sååå snygg!!
Kram på dig!

Cornelia sa...

Tavlan är helt ljuvlig och vinsten du fick alldeles full med fina saker!
Grattis!