torsdag 12 december 2013

Fler Julkort

Hej på er igen !
Min beställning på 40 Julkort var ju klar 
men jag har inte visat alla så här kommer det några till
På tre av korten har jag embossat det vita med en embossingfolder med snöstjärnor och använt star dust stickels för att glittra till det. Det rödrandiga pappret från Reprint  blev också så fint till det stämpelmotivet.

Här kommer tomtebilder i långa banor jag som nästan aldrig använder mig av färdiga vintagebilder har denna julen använt dem flitigt med tanke på att det skulle bli lite enklare

Här är tre kort som känns lite mer som mig utstansade ljus och julgranskulor från Memory Box
Vackra i sin enkelhet.

Jag har inte legat på latsidan sen den här beställningen gjordes klar men det har jag inte riktigt hunnit fota så det får jag visa en annan dag .
Ha en riktigt mysig Lucia i morgon och ta det lugnt i julstöket

Många Kramar Mona


12 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Så härliga julkort du har gjort och så många . Det behöver inte vara så komplicerat på korten, men ibland öser man på alldeles för mycket. Tack för att du vill ge mig mönstret på sjalen. Det blir nog inte av på ett bra tag , men tack ändå. Den är verkligen fin och ovanlig. Har länge haft i tankarna att virka en spindelsjal, men inte kommit igång än. Man vill så mycket, men ibland blir önskelistan för lång.
Ha en riktigt skön helg. Kram Eva

Stephi sa...

herregud..40 stycken, vilket jobb, duktiga du.
Å jättefina allihop:-)
Jag har inte hört nåt från killen jag bad beställa från...suck.Så det är inte jag som strular utan de där i Australien.Man kan inte köpa genom shoppen utan måste göra en beställning genom mail.

Cornelia sa...

Jättefina julkort!

Jag gillar den där julordsstämpeln från ROX, den är så mysig.

Hoppas att allt är bra hos er i Skåneland! Här har strömmen just kommit tillbaka efter stormen Ivar, som drog fram här i torsdags.

Ha en skön 3:e advent!

Marita Johansson sa...

Många och jättefina julkort

Kraaaam

Ulla sa...

Ja inte har du legat på latsidan precis som gjort 40 julkort och så underbara de är.
Kram Ulla

bili sa...

Många fina julkort. Ja ibland får man ändra lite på vanorna och att använda sig av bilder är helt OK det också. Ha det bra. kram bibbi

Pernilla ~Pillan~ sa...

Oj, jösses va kort! Beställning på 40! Då har du haft att göra. Fina och juliga var de med. Jag har precis skickat iväg en hel drös så nu är jag snart klar med julkorten för i år, puh! ;-) kram

Anneli sa...

Sååå många fina julkort!
Önskar dig en riktigt mysig & God Jul
Kram Anneli

Karin sa...

Så många och fina julkort! Vilket enormt jobb du lagt ner!
Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Kram

Evas Pyssel sa...

Hoppas du får en jättehärlig jul. Julkram från Eva

Cornelia sa...

Mona!
En hälsning så här strax innan den 23:e blir den 24:e och självaste Julafton!

Så skönt att vardagsrummet hann bli klart före jul! Möbler kan ni handla på mellandagsrean, kanske??

Tack för alla goa kommentarer under året!

Önskar dej och familjen en riktigt God Jul!

Stephi sa...

Stor kram till dig och hoppas du och din familj får en mysig helgtid tillsammans. Vi ska vara hemma utan släkt då min 6åring fått vattkopper.
Det känns rätt skönt atta bara vara vi i familjen.
Hoppas du såg det jag skrev om blommorna förut. Jag får inget svar...av honom.