måndag 2 juni 2014

Konfirmationskort och Grattiskort

Hej igen !!!
Här har det blivit lite till kort sen sist. Har fått lite beställningar 
så lite pyssel blir det trots att jag inte bloggar så ofta. 
Två konfirmationskort och två kort till ett par äldre damer.
Så här kommer lite bilder.
Beställning till en tjej som gillade änglar


Insidan med fin text från Rox Stamp


Detta lilla presentkit gav jag till en av våra flickor som konfirmerades
Kortet har jag inspireras av från tidningen Craft Stamper  paketet och den lilla goodiebagen
har jag lekt med tapeter ( fick två tapetböcker från en målerifirma) 

Visst blev den söt med de små tapetblommorna på locket.


jag klickade ut akrylfärg på en akrylkloss och stämplade ut det på ett papper och vred runt lite  klippte ut
text från en psalm (en av de finaste jag vet) ritade zigzag stygn runt och sotade kanterna. Ett silver kors, washitejp och lite blommor så var det klart
Ser ni min katt som fick agera stöd när jag fotade:)  



Insida med texter från Rox 


Grattiskort till en äldre dam. Jag tyckte att det blev så fint i färgerna  

En virkad pensé  och gamla virkade spetsar


Även detta kort till en annan dam, nästan som en sommarpastell 



Ja det var det här jag har klarat av sedan senast vet inte riktigt var all min pyssellust har tagit vägen
försöker köpa tidningar så att inspirationen kommer tillbaka till mig och beställde härförleden hem en massa nya blommor
så att jag säkert inte blir utan :)
Ha det så gott alla som kikar in här då och då

Många Kramar Mona

9 kommentarer:

bili sa...

Många fina kort du har gjort. Inte lätt när lusten finns men man behöver inte ligga i och jobba hela tiden. Ha det så bra, kram bibbi

Iffa ...... sa...

Hej!!!!
Så glad jag blev när du lömnade en kommentar inne hos mig :) Så kul att höra av dig <3
Jag har verkligen haft scraptorka sen i höstas å bloggen har gapat tomt. Har haft funderingar på om jag skulle lägga upp på bloggen då jag fått gjort lite det sista.....men tänkte att det nog inte är någon som hälsar på där inne längre utan att alla tröttnat på mig :)
Vad mycket snyggt du gjort!!!! Det kortet med sömnaden på - sååååå snyggt och vad tid du lagt ner på alla de små fina detaljerna!!!
Jagbhoppas att allt är bra med dig! Här lunkar livet på och sonen skall flytta hemifrån i november då han fått ett boende äntligen :)
Stor kram till dig!!!!!

Stephi sa...

Hej Mona...så himla längesen jag tog mig tid att kolla runt.Hoppas det är bra med dig och tack för dina besök hos mig.♥
Så många fina kort fulla av detaljer :-)
Kram till dig

scrapparewa sa...

Jisses så många fina kort!Det första med ängeln fastnade jag för direkt!!! Så himla fint och detaljrikt, texterna är också jättefina! Ett tag sen sist men det var roligt att kika in här och få lite inspiration!
Kramis!!!

Ulla sa...

Så många fina kort du gjort, gillar också ängeln till konfirmationskortet. Jag har inte heller hunnit varit ute och kikat på bloggen på länge.
Kram Ulla

Cornelia sa...

Jättefina kort i sköna, somriga pasteller och med fina detaljer!

Hoppas att allt är bra med er i övrigt, att hästarna äter gräs och mår fint och att allt rullar på som det ska!

Ha en underbar midsommarhelg!

Pernilla ~Pillan~ sa...

Hej! Va duktigt du är med att få gjort kort! Kul att få beställningar :-) här är det en del pysseltorka vad gäller det vanliga pysslet.. Det blir att fixa o dona mer i hemmet.. Inbillar mig att det kan bli mer pyssel när semestern kommer ;-) nu blir det chokladdoppade jordgubbar. Kram Pillan

Cornelia sa...

Hej hopp!
Jag kikar förbi här lite nu och då och hoppas att ni har det bra där i Skåneland!

Kram!

Mysans boktips sa...

Hej!
Tycker du skulle kunnat använda liiite mer färg.. Bara på vissa fanstnade jag och blev sådär ni vet woooow lite färg!

Kolla gärna in min blogg- Mysans boktips för böcker åt barn och åt barnfamiljer ;) Vi ses där!

PS! Lämna gärna en komentar så vet jag hur ofta jag ska lägga upp inlägg så det inte mer blir 1 månads mellanrum :)

Tack annars för alla fina tips!